Feestelijke relatiegeschenken

5 redenen om een relatiegeschenk te geven

Vandaag de dag speelt de meeste marketing zich online af. Berichtjes op social media, SEO-geoptimaliseerde blogs en online advertenties zijn van groot belang in de strategie van elke onderneming. We merken dat bedrijven zich vaak afvragen of ze hiernaast nog steeds dienen in te zetten op offline marketing door bijvoorbeeld relatiegeschenken uit te delen. We vertellen je in deze blog waarom het belangrijk is om naast andere marketing en PR-inspanningen nog steeds (gepersonaliseerde) relatiegeschenken te geven aan klanten, leads én medewerkers.

Geef een relatiegeschenk om offline op te vallen

Omdat veel bedrijven volop inzetten op online marketing, kan je net opvallen door je, naast je online inspanningen, te concentreren op offline reclame. De meeste bedrijven geven vandaag de dag online kortingscodes, een gratis e-book of een andere digitale weggever. Je wordt er letterlijk mee om de oren geslagen. Maar een offline presentje? Daar staan klanten van te kijken. Kom dus eens verrassend uit de hoek en stuur eens een klein cadeautje of relatiegeschenk naar een lead of klant. Denk hierbij aan bedrukte pennen, gepersonaliseerde mokken, een paraplu met bedrijfslogo of andere toffe én handige gadgets.

Geef een relatiegeschenk om een relatie op te bouwen met klanten

Het geven van een relatiegeschenk helpt bij het opbouwen van een relatie met klanten leads. Het is ook wel gekend als het psychologisch trucje van de wederkerigheid. Jij doet iets voor de klant, namelijk een presentje geven en de klant doet daarna iets voor jou, zoals iets bij je kopen, over je merk spreken of een Google review voor je achterlaten. 

Een dankjewel voor een aankoop of een samenwerking doet bovendien steeds plezier. Het hoeft hierbij niet altijd een cadeautje op het einde van het jaar te zijn zoals de meeste bedrijven standaard doen aan de hand van eindejaarsgeschenken. Je kan klanten en leads gedurende het hele jaar bedanken met een origineel of gepersonaliseerd relatiegeschenk.

Er bestaat wel een cadeau voor elk budget van klein tot groot, van een paraplu, drinkbeker tot zelfs een accessoire van Hugo Boss of Cacharel. Je kan er dus voor zorgen dat de ontvanger een cadeau volledig op maat krijgt en je bovendien niet zo snel vergeet.

gepersonaliseerde koffiebeker

Geef een relatiegeschenk om beursbezoekers te bedanken

Niet enkel voor bestaande klanten zijn relatiegeschenken de ideale manier om aan klantenbinding te doen. Ook op evenementen, events of beurzen worden gadgets gebruikt als reclamedrager. Wanneer je kiest voor een origineel geschenkje zorgt dit ervoor dat je efficiënt uit de massa kan treden en kan opvallen bij potentiële klanten. Op die manier zullen bezoekers je niet snel vergeten. Wil je hier mee aan de slag? Dan raden we je aan om klanten iets te geven dat je bedrijf goed representeert. Houdt je bedrijf zich bezig met zonnepanelen of andere hernieuwbare energie? Dan kan je een bio-degradable balpen van suikerriet uitdelen of een draagtas van gerecycleerd textiel. Zorg er in ieder geval voor dat je relatiegeschenk bij je brand past.

Originele pakketformules

De laatste jaren merken we ook een opmars in pakketten op.  En dit zowel bij de voedingspakketten als pakketten met gadgets. Wat bedoelen wij met gadgetpakketten? Een samenstelling van de artikelen zoals gezelschapsspellen, kaarsen, gepersonaliseerde kerstmokken en party poppers. Kortom jouw favoriete partyset op maat en volgens de behoefte van jou en je bedrijf.

Relatiegeschenk-C-Bright-Kerst

Personaliseer je originele relatiegeschenken

Originaliteit zit niet enkel in het cadeau maar ook in de persoonlijke boodschap die je meegeeft met het geschenk. Een leuk gadget in combinatie met een gepersonaliseerde verpakking, een leuk kaartje of zelfs een artikel op voornaam geeft toch net dat tikkeltje meer appreciatie aan je medewerker of klant. Denk dus ook goed na hoe jij aan iets leuks nog een meer persoonlijke touche kan geven.

Voldoende inspiratie opgedaan? Of ben je er nog niet helemaal uit welk origineel relatiegeschenk het dit jaar wordt?

Contacteer ons team voor een één-op-één brainstorm. We staan graag voor je klaar!