Zet jij ook in op het verwerven van naamsbekendheid? En maak je naast de klassieke marketingkanalen zoals je website, sociale media en e-mailmarketing ook al gebruik van promotiemateriaal en relatiegeschenken? Deze vorm van reclame is nog steeds super populair. Er zijn dan ook oneindig veel mogelijkheden. Van hippe items zoals verwenpakketjes met lichaamsverzorging en picnkickdekentjes tot de ‘ouwe trouwe’ producten zoals katoenen draagtassen én… bedrukte balpennen. Helaas bestaan er heel wat vooroordelen over dit laatste product. In deze blog neem ik de 7 grootste misvattingen over bedrukte balpennen onder de loep en vertel ik je graag waarom de bedrukte balpen als relatiegeschenk nog steeds een echte binnenkopper is.heel wat vooroordelen over dit laatste product. In deze blog neem ik de 7 grootste misvattingen over bedrukte balpennen onder de loep en vertel ik je graag waarom de bedrukte balpen als relatiegeschenk nog steeds een echte binnenkopper is.
Misvatting 1: Bedrukte balpennen zijn een saai relatiegeschenk
Veel ondernemers willen origineel uit de hoek komen en bedrukte balpennen passen volgens hen niet in dit plaatje. Ze vinden het maar een saai product. Dit is echter absoluut niet het geval. Je kan bedrukte pennen namelijk zo speciaal of zo simpel maken als jij zelf wilt.
Wist je dat er balpennen bestaan uit verschillende materialen? Voor elke onderneming is er dé perfecte balpen. Is jouw onderneming gespecialiseerd in hernieuwbare energie of wil je je met je zaak inzetten voor het milieu? Dan kan je kiezen voor een gerecycleerde balpen vervaardigd in Europa. Ben je een dokter, tandarts of werk je in de zorg? Dan is de antibacteriële balpen de perfect match voor jouw bedrijf.
Liever iets luxueuzer cadeau doen aan je klanten? Dan kan je kiezen voor een mooie Parker pen of een balpen van Hugo Boss gepersonaliseerd met de naam van de ontvanger. Wedden dat je klanten of medewerkers dit persoonlijke cadeau (en je bedrijf) niet snel zullen vergeten?
Misvatting 2: Op een bedrukte balpen past te weinig tekst
Dat bedrukte balpennen slechts beperkt plaats hebben voor een boodschap klopt. Maar is dit daarom een nadeel? Wat betreft tekst op promotiemateriaal en relatiegeschenk geldt vaak het gezegde “less is more”. Door je te beperken tot je bedrijfslogo, contactinformatie zoals een telefoonnummer of webadres en eventueel een korte slogan, hou je het to the point en overzichtelijk.
Misvatting 3: Bedrukte balpennen zijn maar ‘gewoon’ om te schrijven
Ondernemers denken vaak dat balpennen niet uniek genoeg zijn om aan hun klanten, medewerkers of prospecten uit te delen omdat het ‘maar een pen’ is. Ze realiseren zich niet dat dit net de verborgen kracht van de bedrukte balpen is. Bij C-Bright weten we namelijk: “wie schrijft, die blijft”.
Onderzoek toont aan dat 45% van de ontvangers van bedrukte balpennen het product meermaals per dag gebruiken. Zo’n 57% van de bezitters van zo’n promotioneel product herinnert zich bovendien de naam van het betreffende bedrijf of merk. Dit is ruim dubbel zoveel als na het bekijken van een reclameboodschap op televisie.
Misvatting 4: Bedrukte balpennen zijn te duur
Nog een misvatting die ik graag de wereld uit help, is dat pennen bedrukken met je bedrijfslogo een dure investering is. Voor elk budget bestaat er namelijk een ruime keuze aan producten.
Gepersonaliseerde pennen zijn misschien wel iets duurder dan een standaard visitekaartje maar ze zijn dan ook functioneler en gaan erg lang mee. Bovendien kan je bij je partner voor relatiegeschenken en promotiemateriaal vaak kiezen voor een grote of juiste kleine oplage aan bedrukte balpennen. Zo bepaal je zelf welke investering voor jou haalbaar is.
Misvatting 5: Bedrukte balpennen moeten niet van goede kwaliteit zijn
Ik hoor vaak dat balpennen ‘maar’ promotiemateriaal zijn om uit te delen en dat de kwaliteit er eigenlijk niet toe doet. En daar gaat het mis. De kwaliteit van je relatiegeschenken is juist heel erg belangrijk. Deze producten zijn namelijk een verlengde van jouw branding én van de kwaliteit van jouw producten en diensten. Lever je high-end producten en wil je dat je bedrijf professionaliteit uitstraalt? Dan zorg je er best voor dat dit ook geldt voor je relatiegeschenken.
Misvatting 6: Bedrukte balpennen worden niet gebruikt maar weggegooid
Niets is minder waar! Kijk zelf eens rondom je: op je bureau, in je tas of zelfs in je wagen? Wedden dat je minstens één bedrukte balpen in je buurt hebt liggen? Dankzij het functionele karakter van gepersonaliseerde pennen worden deze minder snel weggegooid dan bijvoorbeeld standaard visitekaartjes.
Zo’n 75% van de uitgedeelde promotionele producten blijven bovendien langer dan een half jaar in het bezit van 1 persoon. 58% van de ontvangers behoudt bedrukte pennen zelfs 1 tot 4 jaar. Wist je trouwens dat bedrukte pennen vaak door de handen van 7 personen gaan tijdens hun levensduur? Dat kan al tellen!
Misvatting 7: Bedrukte pennen zijn niet fiscaal voordelig
Ook deze stelling weerleg ik met plezier. Als je je logo en bedrijfsnaam voorziet op de pennen in je huisstijlkleur, zijn deze relatiegeschenken en promomaterialen 100% fiscaal aftrekbaar.
Wil ook jij inzetten op naamsbekendheid met een functioneel relatiegeschenk?
Dan zijn bedrukte pennen de oplossing voor jouw kmo. Bekijk zeker ons uitgebreide aanbod aan personaliseerbare balpennen.
Heb je nog een vraag of wil je een offerte op maat? Contacteer ons team. We helpen je graag verder!