6 fabels bij het bedrukken van gepersonaliseerd textiel
Bij C-Bright verzorgen we dagelijks de bedrukking van gepersonaliseerd textiel en dit steeds volledig op maat van elke klant. Tijdens het initiële overleg met onze klanten, krijgen we vaak dezelfde vragen voorgeschoteld. Fabels die onze klant ergens online is tegengekomen of heeft horen zeggen. Niets is echter minder waar! Hoog tijd dus om deze fabels te ontkrachten en dat is exact wat we in deze blog gaan doen ?
Fabel 1: Ik kan een gewoon strijkijzer gebruiken in plaats van hittepers bij bedrukking van gepersonaliseerd textiel.
Transferbedrukking moet altijd aangebracht worden door middel van warmte en druk. Wanneer je met een gewoon strijkijzer flexfolie of dergelijke op kleding wilt aanbrengen, zal dit nooit hetzelfde resultaat geven als wanneer dit met een professionele hittepers gedaan wordt. Zo’n hittepers werkt namelijk op twee manieren: het voorziet tegelijkertijd de nodige druk alsook de nodige warmte. Dat is ook de reden waarom onze transfers van zo’n goede kwaliteit zijn en uitstekend blijven zitten.
Fabel 2: Ik moet enkel rekening houden met de wasvoorschriften van mijn textielpersonalisatie en niet van mijn textielstuk.
Mijn personalisatie is industrieel wasbaar dus doe ik dat gewoon! Juist? Niet dus! Vaak weten klanten niet goed hoe ze hun gepersonaliseerd textiel na aankoop moeten wassen. Hou je best rekening met de wasvoorschriften van de textielpersonalisatie of met de wasvoorschriften van het textielstuk zelf? Beide zijn van belang. Onze raad? Respecteer steeds de wasvoorschriften van het textielstuk. Indien je dat niet respecteert, kan het textiel krimpen waardoor de personalisatie sneller verslijt en zelfs kan loskomen. Optimaal genieten van je bedrukt textiel? Was je bedrukte kleding ook best binnenstebuiten en steek deze kledingstukken niet in de droogkast.
Fabel 3: Gepersonaliseerd textiel is niet interessant voor kleine bedrijven.
We horen ook vaak dat gepersonaliseerd textiel niet interessant is voor kleine bedrijven. Niets is minder waar. Je textiel is een deel van je marketing en of je aantallen nu groot of klein zijn, voor elke oplage is er wel een geschikte druktechniek. Blijf ook als kleine onderneming altijd investeren in jouw persoonlijke marketing. Bij C-Bright verzorgen we zelf regelmatig bedrukte kleding in kleine oplage. Alles is mogelijk, volledig op maat van jouw project!
Fabel 4: Als ik slechts enkele stuks gepersonaliseerd textiel nodig heb, kan ik enkel kiezen voor flexdruk.
Ook dit is slechts een fabel. Om slechts enkele stuks gepersonaliseerd textiel te laten drukken, is transferdruk bij C-Bright de populairste druktechniek. Waarom? Omdat je in dat geval 25 transfers aankoopt die je gespreid, zoals je zelf wil, over een periode van 2 jaar kan opgebruiken. Heel erg makkelijk, kwalitatief en volledig op maat van jouw behoeften.
Fabel 5: De meest gebruikte druktechniek is flexdruk.
De meest gebruikte druktechniek is flex? Nee hoor, de meest gebruikte druktechnieken waar ons team vraag naar krijgt, zijn transferdruk en borduren. Deze technieken bieden namelijk de meeste mogelijkheden en zorgen ervoor dat jij kan genieten van het duurzaamste resultaat.
Fabel 6: Gepersonaliseerd textiel is duur.
Dat gepersonaliseerde kleding budget vereist, is zeker maar het is een investering die zich op korte tijd zeker terug betaalt. Mooi gepersonaliseerd textiel is namelijk een soort visitekaartje van je onderneming. Ideaal om te dragen bij interventies bij klanten, tijdens meetings met potentiële leads of gewoon wanneer je op de baan bent. Bovendien is gepersonaliseerd textiel 100% aftrekbaar. Neem het voorzien van kwalitatieve werkkleding dus zeker mee in je budgetraming per jaar. Want investeren in gepersonaliseerde textiel loont zeker wel. Het geeft je onderneming uitstraling, presence en herkenning.
Nog vragen over het bedrukken van gepersonaliseerd textiel?
Zo, deze fabels hebben we alvast de wereld kunnen uithelpen! Heb jij nog vragen over het bedrukken van gepersonaliseerde werkkleding of ander textiel? Aarzel dan niet om contact op te nemen met ons team.
Liever een voorstel op maat ontvangen? Ook dat kan, ons team helpt je graag verder!