In de jaren tachtig en negentig scheerden ze hoge toppen, vooral op de achterruiten van wagens: de stickers. In deze digitale tijden zien we ze almaar minder. Jammer, want ze hebben als marketingtool nog niets aan kracht ingeboet. Goed nieuws voor de durvers dus. Want wie ze nu integreert in zijn reclame, valt extra op!
Ook in 2018, waarin Koning Internet en sociale media de scepter zwaaien, zijn stickers een dankbare marketingtool om efficiënt, gemakkelijk én goedkoop je professionele zichtbaarheid te vergroten en top of mind te blijven bij je (potentiële) klanten. Wij geven je dan ook graag vijf redenen om stickers in te zetten voor je merk.
1. Stickers zijn fun!
Een pop-up of banner op een website is leuk, maar kan onmogelijk tippen aan het plezier om een sticker – voor eeuwig en altijd ? – op een autoruit, kast of muur te kleven. En in het kleefproces is the sky the limit, want kwaliteitsvolle stickers kleven op zowat elke ondergrond.
2. Eenvoudiger kan niet
Een sticker met je logo, bedrijfsslogan of een toffe quote meesturen met een folder of factuur is supereenvoudig. Het kost weinig inspanningen, maar levert je heel wat op. Want de sticker belandt gegarandeerd op een zichtbare plaats, al is het maar omdat de kinderen van de ontvanger ermee aan de haal gaan. Langdurige visibiliteit gegarandeerd!
3. Alle formaten mogelijk
Rond, ovaal, in de vorm van een bedrijfsgebouw, … je kunt geen vorm bedenken die je niet aan een sticker kunt geven. Je bestelt ze ook in de meest uiteenlopende afmetingen, kleuren en formaten. Opvallen maar!
4. Supergoedkoop
Heb je al eens een advertentie geplaatst in een (lokale) krant? Dan ben je misschien nog niet bekomen van de factuur die je ontvangen hebt. Traditionele reclamekanalen zijn duur. Promotiestickers kosten weinig. Je kunt ze wellicht zelfs tot de goedkoopste reclamemiddelen rekenen. Die krant ligt trouwens na een dag bij het oud papier … terwijl jouw sticker ergens wel járen kan blijven plakken. Op voorwaarde dat je kiest voor kwaliteit natuurlijk.
5. Gemakkelijk te stockeren
Om reclamepanelen, bedrijfsbrochures of gadgets te bewaren, heb je (veel) plaats nodig. Stickers daarentegen zijn heel gemakkelijk te stockeren. Enkele vierkante centimeters op een droge plaats in een omgeving met kamertemperatuur, meer heb je niet nodig.
Kortom: investeren in stickers loont!
Wil je het maximale rendement uit je stickers halen? Denk dan goed na over je ontwerp en kies bewust voor kwaliteit. Zo weet je zeker dat je een duurzame marketingtool hebt die je bedrijf jarenlang visibiliteit oplevert.hebt die je bedrijf jarenlang visibiliteit oplevert.